Rüveyda Sadak

Tekno-Farkındalık?

Rüveyda Sadak

Bir tema. Bu bir platform. Etik dışı, aykırı içerikleriyle ve özellikle çocuk yaş grubunu, olumsuz öğeleriyle etkileyip destekleyen bir mekân bir sanaldan bahsedildi. İfade edilen, toplum açısından bir doğru teşkil etmeyip ısrarla yanlışı tavsiye eden, kapital bir mobbing idi. Aslında farkındalığı, zarar ve fayda yönünde düşündürüp doğru bir analizi hak ediyor olmalıydı. Bu bir kapital dehası (!) mıydı yoksa? Tabiî ki değil. Marjinallik kapsamında, eğlence ve türlü aktivitelerle çeşitlendirilerek farklılık için rezerve edilir oldu, zaman. Ve kapital; vakti, nakit diliyle ifade ediyor. Çocuk yaş grubuna dair bireysel bir sosyal medyanın çoktan var olduğu, bilinir miydi? Önemli (!) bir farkındalıktan bahsedildi öyle ya. Sosyal gerçek, sosyal olmayan yapaylığın türevlerinden biri miydi? Ve özenti imajının bireysel standartları, bilumum platformlarda belirlediği ise bilinen bir gerçek haline dönüştü. Söz konusu bir tarzı bir sosyolojisi olmayan ve sadece paranın, kültür endüstrisi oluşturmaya çalıştığı bir yapaydı bu. Kapsamında değerlendirilen olumsuz içerikli program, oyun vesaire kalıplaşmış gerçek (!) ile çok boyutluluğun yanlış ifadesi değil miydi, lgbt sorunsalı? Normal ‘miş gibi’ bir kavramın simülasyonu andırıyor olması da doğrunun gerçeğiydi. Ve gerçek hayata buyurun... Ekonomik yönlü ve kapital piyasalı olmayan tek ürün, an itibariyle temiz hava gibi bir habitat olmalı. Tabi bu rutin için bireysel ve hatta küresel ölçekte, marjinal kavramından bihaber olunması gerekirdi. Durum böyle olunca, geniş kapsamlı sosyal, kaçınılmaz bir fırsat sunuyor internet kullanıcılarına. Artık her alanda her fırsatta manipüle edilen lgbt kavramı, normalleştirilmeye çalışılarak mental olarak olumsuzluk teşkil ediyor. Sanal kavramın izole ettiği bireysel doğru, özellikle olumsuzluk meydana getiren birçok uygulamada, yanlış tutum ve davranışların ortaya çıkabileceğini böylece kanıksıyor. Doğru (!) kavramının sunumu, olumsuzluk içerirken birey için davranışları yanlışa yönlendiren birtakım uygulamaları, içerdiği yanlış itibariyle değerlendirmek gerekiyor. Nitekim sanal, klavyelerin tek tık rekoruyla seviye yükselten mecralardan birine dönüşüyor. Özne, nesne ve yüklemiyle kavram olarak, sanal ortama olumsuz katkısıyla bir bilgisayar oyunuydu, farkındalık (!) örneği.

Yazarın Diğer Yazıları